Læs mere om Velfærdens Innovationsdag 2011
Bestil Velfærdens Innovationskatalog 2011
bliv_medlem_af_velfaerdspanelet

Tilmeld nyhedsbrev

Ja, tak. Jeg vil gerne tilmelde mig nyhedsbrevet fra Velfærdens Innovatører.

Deltag i debatten: Hvordan indfrier vi potentialet i velfærdsteknologi?

Mandag Morgen og Ingeniørforeningen (IDA) har indledt et samarbejde om at finde og udpege de muligheder og potentielle gevinster, der kan ligge i en mere målrettet satsning på velfærdsteknologi. Fra i mandags og et par måneder frem vil Mandag Morgen offentliggøre syv analyser af velfærdsteknologien og vurdere, om den kan bidrage til at forny sundheds- og plejesektoren og skabe basis for et nyt væksteventyr.

På onlineplatformen Mandag Morgen Share har alle mulighed for at dele idéer og forslag til, hvordan Danmark kan udnytte mulighederne i velfærdsteknologi. Hver uge sættes et nyt aktuelt spørgsmål omhandlende velfærdsteknologi til debat her. 

Forslagene og analyserne samles i et stort særtillæg, der udgives af Mandag Morgen på til en konference om velfærdsteknologi d. 29/11 2010.

Du kan følge og bidrage til debatten her.
Kommentarer

Margit Thomsen mener at

Jeg tror at fremtidens ældre i længere tid end i dag har et højt funktionsnivau, så det vil være de meget gamle der får brug for hjælp.
Den store gruppe af ældre vil kunne klare sig nogenlunde med forholdsvis lidt hjælp eller uden. Måske skulle der mere fokus på hvordan man hjælper denne store gruppe af borgere med at fastholde deres funktionsniveau -her er det helt varme emne nu lige træning - men hvilke hjælpemidler/maskiner kunne udvikles så denne store gruppe bliver endnu mere selvhjulpne - altså inden de er decideret plejekrævende? mere smarte vaskemaskiner hvor der er flere funktioner indbygget - kombination af køleskab og ovn så der ikke skal en hjemmehjælper ud og varme ovnen, intelligente mobile lifte som borgeren selv kan betjene, smarte små træningsredskaber til selvtræning kombineret med at resultaterne ligger på en hjemmeside så man kan konkurre med naboen eller lignende. Fremtidens ældre vil være mere vant til IT, så jeg ser ingen hindringer i at indtænke det for denne målgruppe.
oktober 07, 2010

Hvad mener du?

busy